טלפון 04-3731411

כיול מיקרוסקופ (Measuring Microscope)

כיול מיקרוסקופ

כיול מיקרוסקופ (Microscope Calibration) מיועד להבטיח שאותה דגימה, כאשר היא נמדדת במיקרוסקופים שונים תניב את אותן תוצאות. אפילו לשני מיקרוסקופים זהים יכולים להיות גורמי הגדלה מעט שונים כאשר הם אינם מכוילים.

לקנה המידה על רשת העינית אין יחידות מידה סטנדרטיות והערכים משתנים בהגדלות שונות. לכן, נדרש כיול מיקרוסקופ כדי לקבוע את המידה האמיתית של סימוני קנה המידה. זה כרוך בהשוואה של קנה המידה מול ערך ידוע על מנת לחשב מדידות מדויקות של החלק הנצפה דרך המיקרוסקופ.

במה שונה מיקרוסקופ מדידה ממטול פרופילים

מיקרוסקופ מדידה שונה ממיקרוסקופ רגיל מבחינת השימוש. כאשר מיקרוסקופ רגיל מכיל מערכת עדשות הגדלה, המיקרוסקופ זה משמש רק להגדלה של האובייקט לצורך הבחנה, למשל מיקרוסקופ המשמש להגדלת דגימה ביולוגית או טיפת דם. במקרה זה החוקרים רוצים לספור את הכמות תאים או לבדוק את המורפולוגיה לצורך דיאגנוסטיקה.

מיקרוסקופ מדידה מאוד דומה בשימוש למטול פרופילים, הינו מכשיר מדויק למדידת גדלים של האובייקט והזוויות. מיקרוסקופ מדידה שונה ממטול פרופילים בעיקר בעובדה שבמטול פרופילים המדידה נעשית על גבי מסך, ואילו מיקרוסקופ מדידה מכיל שתי עיניות.

ישנם מגוון מיקרוסקופים המשמשים למדידה, חלקם הגדול דיגיטליים, אחרים אנלוגיים.

תהליך כיול מיקרוסקופ מדידה

מדוע עלינו לבצע כיול מיקרוסקופ

מיקרוסקופ זהו מכשיר מדידה חשוב לבקרת איכות בתהליכי הייצור. כיול זה עוזר להעריך את מצב הפעולה של המכשיר. לכן, הכיול של מכשיר זה מאוד חשוב. עבודה זו מסייעת להבטיח יציבות ודיוק  של המוצר. כיול יעזור לזהות כשלים בציוד (אם יש) ולבצע תיקון או כיוונון.

כיול מיקרוסקופ MICROSCOPE CALIBRATION

איך מתבצע כיול של מיקרוסקופ?

  • כיול מיקרוסקופ מתבצע באתר הלקוח, כוון שכיול במעבדה והעברה של המכשיר יכול להוציא אותו מהכיול.
  • בדומה לכיול של מטולי פרופילים (Profile Projector Calibration)  הכיול חייב להתבצע ע"י צוות מוכשר בהתאם לתקן JIS B 7184 ו- JIS B 7153 
  • ציוד המאסטר חייב שהייה של לפחות חצי שעה לפני תחילת הכיול באותם תנאים סביבתיים מוגדרים (טמפרטורה ולחות).

אפשר לראות בסרטון את שלבי הכיול:

  • חשוב למקד את העינית לראיית העין שלך. העיניים שלך עשויות להיות שונות בחדות, ולכן מיקוד העיניות שלך בנפרד אחת מהשנייה ימנע פזילה, מאמץ בעיניים, מתח ואפילו כאבי ראש.
  • במידה ונדרש לכוונון את המיקרוסקופ, חייבים לעשות כיול חוזר לאחר כוונון. (יש לציין שכוונון אינו נחשב כחלק מתהליך הכיול).
  • בסיום הכיול מפיקים תעודת כיול שמהווה אסמכתא לכך שכיול עבר או נכשל ומדביקים מדבקת כיול מתאימה. במידה ובוצע כוונון, התעודה צריכה להכיל את הפרמטרים לפני ואחרי הכוונון.

לייעוץ וקבלת הצעת מחיר

היתרון לביצוע כיול במעבדה מוסמכת

מעבדה שעברה בהצלחה את המבדק של הרשות להסמכת מעבדות או גוף מסמיך אחר תקבל מעמד של "מעבדה מוסמכת" ותעודת הסמכה שמפרטת את תחומים בהם היא מוסמכת. תעודה זו מקנה למעבדה הכרה בכשירותה המקצועית לבצע בדיקות להן הוסמכה.

במידה ומעבדה מוסמכת ע"י הרשות להסמכת מעבדות, היא רשאית להשתמש בסמליל הרשות על כל תעודת בדיקה וחומר פרסומי שמתייחס או מציין תחומים להם הוסמכה. תעודת בדיקה ישראלית הנושאת את סמליל ההסמכה מוכרת ברוב המדינות המפותחות בעולם. כמו כן, תעודת ההסמכה מהווה תנאי לקבלת מעמד של מעבדה מאושרת על ידי הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה.

למה לבחור בנו

ההחלטה אם זה הגיוני יותר לשלוח את הכלים שלך למעבדת צד שלישי לצורך בדיקה, או הקמת מעבדת כיול פנימית תלויה במספר הכלים שבהם אתה משתמש ובצרכים של העסק שלך. לעתים קרובות לחברה שמכרה לך את כלי המומנט שלך מלכתחילה יהיו מעבדות שבהן תוכל לבדוק אותם. בין אם אתה שולח את הכלים שלך ליצרן הציוד המקורי או לא, ודא שהמעבדה שאתה מעסיק היא מוסמכת לפי תקני NIST. 

אנחנו בחברת SE Pharma בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הכיולים עם עשרות שנות ניסיון. אנחנו מבינים את צרכי הלקוח, ונתגייס עבור המשימה, אנחנו לא רק בעלי ידע ורקע מקצועי של שנים, אלא גם שואפים לתת שרות הכי טוב עבור הלקוחות שלנו.

שרותינו כולל:

  • היותנו מעבדה מוסמכת לפי ISO-17025 אנחנו נוכל לבצע את הכיול אצלכם בשטח או במעבדה.
  • אם אינך יודע איך לבנות תוכנית כיולים- אנחנו נעזור גם בזה.
  • אנחנו ננהל את הכיולים עבורך ונשלח תזכורת לכיול חוזר בהתאם לתוכנית הכיולים.
  • אנו מתחייבים להפקת תעודות כיול תוך 7 ימי עסקים לאחר בדיקה קפדנית.
  • נשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה.

תוכן עניינים

מאמרים

לייעוץ וקבלת הצעת מחיר

לייעוץ והזמנה